A Review Of ی آنفولانزا

Wiki Article

دکتر مقدم با بیان اینکه این واکسن تنها از ابتلا به آنفلوانزا پیشگیری می‌کند و در مقابل ویروس‌های دیگر اثری ندارد، تصریح کرد: بهترین زمان تزریق این واکسن از شروع فصل آنفلوانزا یعنی اواخر شهریورماه است و در صورت تاخیر، هر زمان می توان تزریق کرد.

در هر سال سویه های جدیدی از این ویروس شیوع پیدا می‌کند که نیازمند مراقبت های بیشتری است. اما در صورت ابتلا به این بیماری، نگران نشوید، از پا درآوردن ویروس آنفولانزا کار سختی نیست. ما در ادامه این مطلب از بلاگ هایپر، به توضیح کلی درباره این ویروس و دیگر نکات مربوط به آن خواهیم پرداخت تا آمادگی شما برای مقابله با این ویروس را بالاتر ببریم.

سلطان علیان درباره نحوه واکسیناسیون آنفلوآنزا در کودکان نیز اظهار کرد: تعداد دفعات  تزریق واکسن در کودکان زیر هشت سالی که برای بار اول واکسینه می‌شوند، در دو نوبت و با فاصله یک ماه انجام  می‌شود. البته کودکان کمتر از هشت سالی که در سال گذشته دو دوز واکسن را به طور کامل دریافت کرده‌اند، در سال جاری  فقط نیاز به یک دوز واکسن خواهند داشت، اما اگر کودکی در سال گذشته یک دوز از واکسن را تزریق کرده باشد، در سال جاری باید دو دوز از واکسن را به طور کامل تزریق کند.

علاوه بر استفاده از این دارو، توصیه می­‌شود از نوشیدن مایعات غافل نشوید و در خانه حتما استراحت نمایید.

مادران شیرده می‌توانند واکسینه شوند. واکسن آنفولانزا را می‌توان همراه با سایر واکسن‌ها تجویز کرد.

در موارد نادر، بعضی از افراد ممکن است نسبت به واکسن واکنش آلرژیک جدی نشان دهند.

دم‌نوش‌های گیاهی مانند اکیناسه، آهک و نعناع لیمو که دارای خواص ضدالتهابی و ضدمیکروبی طبیعی هستند و به از بین بردن ویروس آنفولانزا و علائم آن کمک می‌کنند، می‌توانند در طول دوره بیماری ترجیح داده شوند.

علاوه بر آن بخور دادن هوای مرطوب گرم، التهاب و تورم در بینی و ریه­‌ها تسکین می‌­دهد. شما می­‌توانید در آب اسانس‌­های گیاهی با خواص ضد ویروسی و آنتی اکسیدانی بریزید.

سردرد: سردرد از اولین علائم آنفلوآنزا است. این علامت می‌تواند با حساسیت به صدا و نور همراه باشد.

واکسن آنفولانزا مانند اغلب واکسن ها عوارض خفیفی مانند احساس درد در محل تزریق یا تب پایین را دارد که معمولا یک تا دو روز زمان می‌برد.

این بیماری معمولا به بدن پرندگان پستانداران سرایت می­‌کند و مشکلات؛

عوارض واکسن آنفولانزا در کودکان و بزرگسالان: عوارض جانبی و علائم استفاده از نوع اول واکسن آنفولانزا بسیار به بیماری سرما خوردگی شبیه می‌­باشد.

اگر قبلا به هر واکسن یا دارویی واکنش نشان داده‌اید، این موضوع را قبل از تزریق واکسن آنفلوآنزا به پزشک اطلاع دهید.

دوره آنفولانزا، یعنی زمان بین عفونت و بروز علائم بالینی، آنفولانزا خوک بسیار کوتاه است و حدود ۱-۲ روز طول می‌کشد.

Report this wiki page